Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
30
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
Den otevřených terapií a zahrady 2025
1
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
2
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
3
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
4
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
5
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
6
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
7
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
8
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
9
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
10
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
Oznámení E.GD - vypnutí elektrické energie
11
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
12
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
13
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
14
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
15
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
16
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
17
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
18
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
19
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
20
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
21
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
22
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
23
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
24
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
25
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
26
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
27
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
28
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
29
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
30
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
31
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
1
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno
2
Výluka na trati č. 300 Přerov - Brno

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Rozvoj > Projekty a záměry > Rekonstrukce hřbitova

Rekonstrukce hřbitova

Studie rekonstrukce hřbitova je druhou rozsáhlou úpravou hřbitova. Navazuje na první etapu úpravy hrobové části, kde byly provedeny nové povrchy cestiček, položen nový vodovod a instalováno nové osvětlení. 
Druhou etapou je kvalitnější řešení prostoru před smuteční síní a vznosnější příchod na hřbitov. Současný stav je nevyhovující z hlediska estetického i funkčního.  Asfaltová plocha plní jen účel příchozí a příjezdové cesty k hrobům a neláká návštěvníka k zamyšlení a posezení, i když tu lavičky jsou. Nevhodná je druhová skladba stromů i keřů. Úpravou by měla projít i ozeleněná plocha vedle smuteční síně. A vše by měla završit výstavba nové hřbitovní zdi s jednou velkou bránou.
Navrhuji odstranit asfaltovou plochu včetně stávající zeleně a provést dláždění dvoubarevnou dlažbou položenou do velkých čtverců. Zvýrazní se tím prostor a zdůrazní osy  pohledu. Ponechány budou větší zelené plochy se zálivy pro stromy. Podél zdi budou vysázeny keře. Důležitý pohled bude tvořit podélná osa od brány ukončená dominantním stromem /např. Gingo Biloba/ a k ní kolmá osa procházející vchodem smuteční síně. Neznám důvod proč stavitel vchod do smuteční síně orientoval na jih. Možná tím důvodem byl krásný pohled na měnící se pole v různá roční období a nebo chtěl vtáhnout jižní slunce do místa kde lidé dávají poslední sbohem. Můj návrh staví do čela podkovovitý přístřešek s květinami a plastikou uprostřed. Přístřešek bude také sloužit k odpočinku před nepříznivým počasím. Výškový rozdíl vstupu do síně bude překonán dlážděnou rampou. Vydlážděna bude také cesta k chladícímu boxu.

Zeleň ze západní strany smuteční síně neplní v současnosti svůj účel. Skrývá poměrně hodnotný objekt síně. Porost je značně zahuštěný a druhově nesourodý. Pěší komunikace k nové části hřbitova přes tento prostor není využívána a neláká návštěvníka hřbitova pobytu v něm. Stávající nevhodnou zeleň je třeba citlivě nejlépe postupně odstranit a na ploše pak založit výsadbu, která by splňovala představu této studie.
Součástí návrhu je také vybudování nového úložiště odpadu v boxu vytvořeném zalomením zdí v blízkosti hlavního vchodu. Odvoz odpadu bude možno takto zajistit příjezdem svozového vozu na parkoviště před hřbitovem a ne na hřbitov, jak je tomu dosud.
Vzhledem k nákladnosti návrhu se předpokládá, že bude realizován několik roků.