Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27
Platba poplatků 2023
Možnost dotace - výzva zaměřená na rozvoj nezemědělského podnikání
Nová zelená úsporám Light
28
Platba poplatků 2023
Možnost dotace - výzva zaměřená na rozvoj nezemědělského podnikání
Nová zelená úsporám Light
1
Nová zelená úsporám Light
2
Nová zelená úsporám Light
3
Nová zelená úsporám Light
4
Nová zelená úsporám Light
5
Nová zelená úsporám Light
6
Nová zelená úsporám Light
7
Nová zelená úsporám Light
8
Nová zelená úsporám Light
Jarní SEŠLOST
9
Nová zelená úsporám Light
10
Nová zelená úsporám Light
11
Nová zelená úsporám Light
12
Nová zelená úsporám Light
13
Nová zelená úsporám Light
14
Nová zelená úsporám Light
15
Nová zelená úsporám Light
16
Nová zelená úsporám Light
17
Nová zelená úsporám Light
18
Nová zelená úsporám Light
19
Nová zelená úsporám Light
20
Nová zelená úsporám Light
21
Nová zelená úsporám Light
22
Nová zelená úsporám Light
23
Nová zelená úsporám Light
24
Nová zelená úsporám Light
25
Nová zelená úsporám Light
26
Nová zelená úsporám Light
27
Nová zelená úsporám Light
28
Nová zelená úsporám Light
29
Nová zelená úsporám Light
30
Nová zelená úsporám Light
Výluka na trati Přerov - Vyškov - Brno
31
Nová zelená úsporám Light
Výluka na trati Přerov - Vyškov - Brno
1
Nová zelená úsporám Light
Výluka na trati Přerov - Vyškov - Brno
Oprava dálnice D1 mezi Vyškovem a Kroměříží vč. uzavírek
2
Nová zelená úsporám Light
Výluka na trati Přerov - Vyškov - Brno
Oprava dálnice D1 mezi Vyškovem a Kroměříží vč. uzavírek

Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Rozvoj > Projekty a záměry > Rekonstrukce hřbitova

Rekonstrukce hřbitova

Studie rekonstrukce hřbitova je druhou rozsáhlou úpravou hřbitova. Navazuje na první etapu úpravy hrobové části, kde byly provedeny nové povrchy cestiček, položen nový vodovod a instalováno nové osvětlení. 
Druhou etapou je kvalitnější řešení prostoru před smuteční síní a vznosnější příchod na hřbitov. Současný stav je nevyhovující z hlediska estetického i funkčního.  Asfaltová plocha plní jen účel příchozí a příjezdové cesty k hrobům a neláká návštěvníka k zamyšlení a posezení, i když tu lavičky jsou. Nevhodná je druhová skladba stromů i keřů. Úpravou by měla projít i ozeleněná plocha vedle smuteční síně. A vše by měla završit výstavba nové hřbitovní zdi s jednou velkou bránou.
Navrhuji odstranit asfaltovou plochu včetně stávající zeleně a provést dláždění dvoubarevnou dlažbou položenou do velkých čtverců. Zvýrazní se tím prostor a zdůrazní osy  pohledu. Ponechány budou větší zelené plochy se zálivy pro stromy. Podél zdi budou vysázeny keře. Důležitý pohled bude tvořit podélná osa od brány ukončená dominantním stromem /např. Gingo Biloba/ a k ní kolmá osa procházející vchodem smuteční síně. Neznám důvod proč stavitel vchod do smuteční síně orientoval na jih. Možná tím důvodem byl krásný pohled na měnící se pole v různá roční období a nebo chtěl vtáhnout jižní slunce do místa kde lidé dávají poslední sbohem. Můj návrh staví do čela podkovovitý přístřešek s květinami a plastikou uprostřed. Přístřešek bude také sloužit k odpočinku před nepříznivým počasím. Výškový rozdíl vstupu do síně bude překonán dlážděnou rampou. Vydlážděna bude také cesta k chladícímu boxu.

Zeleň ze západní strany smuteční síně neplní v současnosti svůj účel. Skrývá poměrně hodnotný objekt síně. Porost je značně zahuštěný a druhově nesourodý. Pěší komunikace k nové části hřbitova přes tento prostor není využívána a neláká návštěvníka hřbitova pobytu v něm. Stávající nevhodnou zeleň je třeba citlivě nejlépe postupně odstranit a na ploše pak založit výsadbu, která by splňovala představu této studie.
Součástí návrhu je také vybudování nového úložiště odpadu v boxu vytvořeném zalomením zdí v blízkosti hlavního vchodu. Odvoz odpadu bude možno takto zajistit příjezdem svozového vozu na parkoviště před hřbitovem a ne na hřbitov, jak je tomu dosud.
Vzhledem k nákladnosti návrhu se předpokládá, že bude realizován několik roků.